Subject: Euroopa Liidu riigihangete keelenõuded
From: "Liis Lehesalu" <[email-masked]>
To: "Konkurentsiamet"
Date: Thu, 20 Feb 2025 10:13:48 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

Soovime pöörduda Teie poole küsimusega, mis puudutab Euroopa Liidu 
riigihangetel esitatavaid keelenõudeid. Oleme täheldanud, et mitmetes EL-i 
riikides korraldatavatel hangetel on tingimus, mille kohaselt tuleb pakkumus 
esitada ainult sihtriigi ametlikus keeles, välistades võimaluse esitada 
pakkumine inglise keeles.

Meie küsimus on, kas selline keelenõue on kooskõlas Euroopa Liidu 
konkurentsireeglite, sealhulgas teenuste ja kaupade vaba liikumisega ning 
võrdse kohtlemisega? Selline nõue võib teatud juhtudel takistada piiriülest 
konkurentsi ja piirata osalejate ringi, kuna ettevõtted, kellel puudub 
sihtriigi keeleoskus, on sunnitud kasutama tõlketeenuseid, mis võib 
suurendada nende kulusid ja mõjutada konkurentsivõimet.

Palume Teie hinnangut ja juhiseid selle küsimuse osas ning teavet selle 
kohta, kas keelenõuded riigihangetes peaksid olema kooskõlas EL-i 
konkurentsi- ja riigihangete regulatsioonidega. Oleme tänulikud, kui 
saaksite selgitada ka, millised meetmed on võimalikud juhuks, kui selline 
keelenõue osutub konkurentsireeglitega vastuolus olevaks.

Ootame Teie vastust ja ettepanekuid.

Lugupidamisega,

Liis Lehesalu

Motor OÜ

COO / Head of Sales and Marketing

+372 5691 3144

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

motor.ee <http://motor.ee>

 <http://www.motor.ee/> 
<https://www.linkedin.com/company/motor-o%C3%BC/mycompany/?viewAsMember=true> 
<https://qycl12i7.sendsmaily.net/landing-pages/40c2ec64-9d11-494b-8e5a-e2b7602ee6d1/html/>